Selasa, 4 Jun 2013

Apa yang kita tanggung lepas kahwin



 
Assalamulaiku!!!
Hari ini saya ingin menceritakan tentang APA YANG KITA TANGGUNG LEPAS KAHWIN.Ramai kita dengar tentang penceraian dalam kehidupa keluarga.Bagi yang belum kahwin tengok bawah:-
 

  • Menghadapi kekongsian benda seperti wang,kenderaan,tempat tinggal
  • Menghadapi anak (mengandung) denga ikhlas antara suami atau isteri
  • Menghadapi cabaran rumah tangga sepeti bekerja
  •  Menghadapi perangai anak.
  • Menghadapi ujian ALLAH 
  • Menghadapi pertengkaran (jika mempunyai salah faham)
  • Menghadapi penceraian (jika seseorang meminta cerai)
  • Menghadapi cucu (jika anak sudah berkahwin dan mempunyai anak)
Ini adalah salah satu yang saya tahu tentang perkahwinan.Jangan sesekali kita menganggap perkahwinan itu adalah satu musibah tetapi perkahwinan itu adalah satu perkara yang kita akan hadapi sama seperti ibu bapa kita.Ada orang digelar ibu bapa selepas berkahwin dan mempunyai anak atau anak angkat tetapi ada sesetengah keluarga digelar suami isteri lagi kerana isteri tidak boleh mengandung.Pesanan bagi saya walaupun apa yang berlaku semasa sudah berumah tangga kita haruslah tabah dan sabar menghadapi UJIAN ALLAH



PERHATIAN

Kalau terangan saya adalah tidak benar ataupun banyak menyakitkan hati orang komenlah.Insyallah saya akan padam catatan ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan